Liten börjar bli stor...

När vi va i Västerås på möte så hade Kevin gjort en jätte fin teckning som jag hade tänkt fota och lägga upp då men glömde att fota den.
Nu har jag iaf gjort det:



Blev alldeles varm i hjärtat när han stolt sprang och hämtade den.

Hans gamla mobiltelefon som han hade har gått sönder =(
Helt förkrossad var han när han berättade det.
Jag och Jens hade beställt 2 st telefoner som föreställde kopia på Iphone 4.
Kevin tyckte att min iphone va fin och ville gärna ha en sådan. Självklart skulle han inte i dagsläget få en iphone så vi bestämde att Kevin skulle få den ena och T den andra.

När jag berättade för Kevin att vi beställt en ny telefon blev han jätte glad och bad mig skicka en bild på den.
Han sa inte så mycket mer än att den är väl ok.



...han ville så klart ha den på en gång, men jag sa att han får den nästa gång han kommer till Stockholm.
Så nu i helgen var det dax att åka till mormor.
När han kom dit och fick sin telefon ringde han på en gång.
Man riktigt hörde hur stort hans leende var när han sa: Mamma, jag har den nu!! Telefonen du vet... Tack, den va snygg.

Inte som en riktigt Iphone dock, men myyyyycket häftigare än hans gamla telefon, det va ju liksom dax att få en telefon för stora killar nu.



Mamma min åkte och hämtade Kevin i Fredags då vi inte hann boka riksfärdtjänst.
Det gick bra och Kevin va nöjd.

Idag ringde min kära mor och vi pratade lite om hur helgen hade varit.
Det hade gått bra med Kevin som vanligt när han är hos min mamma.
Haft en del anfall som vanligt, men annars inget speciellt.
Dom hade varit i Forum och handlat lite, käkat pizza och spelat spel.

Sedan hade Kevin även berättat att han hade tjuvrökt med C som oxå bor där på Gläntan!!!
Och när mamma kom in i köket så hade Kevin stått under fläkten och rökt!!!!
Hallå liksom... min lilla bebis!!! Röka!!!
Och hur förklarar man för en kille som inte knappt förstår rätt och fel att det är skadligt att röka?
Och hur ska jag som själv började röka när jag va 13 år få honom att inse att det inte är bra att röka??

Ja... vad säger man!!

Nu är han iaf tillbaks på Gläntan, min snälla mamma körde hem honom.

Hoppas alla haft en lika underbar helg som jag har haft.

Kram på er


logo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0