Gott nytt...

Julen är över och ett nytt år har börjat.
Vi har haft en supermysig jul och ett underbart slut på 2010 och en fantastisk början på det nya året.

Självklart har Kevin varit hemma under julen.
Han kom hem den 21:a dec till sin älskade mommo.
Jag kom sent på kvällen eftersom jag hade jobbat på dagen, sen hade jag 5 timmars bilkörning.

Hela veckan innan har Kevin ringt och berättat att han har massa julklappar till oss och att han vill att vi skulle öppna dom redan när han kom.

Så när jag kommer till min kära mor den 21:a på kvällen nästan flyger han på mig med en julklapp =)
Jag hinner knappt ta av mig ytterkläderna så säger han ivrigt: Jag kan öppna den åt dig och sliter upp paketet.
I de låg ett jättefint halsband som han hade gjort själv med glas/ sten pärlor.
Det va superfint, trodde först han hade köpt det, men icke.

Sedan fick jag en bamsekram och han lyfte upp mig som ingenting.
Han har ju vuxit så otroligt mycket...

Alla vi va jättetrötta så efter många om och men och en massa tjatter så hoppade vi i säng.



Kaffe på sängen när man vaknade, inte alls fel =)
Sedan va de dax att åka till Nacka Forum för att inhandla de sista julklapparna.
Trodde inte jag skulle kunna köpa en endaste julklapp eller ens klara December ut då mina pengar uteblivit x antal veckor...
Men det finns vissa människor, som verkligen har ett hjärta av guld, som trots att det är jul och man har tonvis med utgifter, erbjuder sig att låna mig pengar för att vi ska kunna ha en ordentlig jul...
Vet fortfarande inte hur jag någonsin ska kunna tacka denna underbara människa, du vet vem du är och jag ska nog komma på ngt bra ;-)

I Forum gick det över förväntan bra med Kevin =)
Han va riktigt duktig på att lyssna, försvann bara ett par gånger, men denna gång hade han sin mobil med så jag kunde ringa honom :-)

När vi båda var nöjda åkte vi hem till mommo igen för att jag sedan återigen skulle ut på shoppingtur.
Hade lite kvar att handla till lilleman och sedan va jag tvungen att handla hem mat då min älskade Jens och F oxå skulle komma och fira jul med oss i Stockholm.

Så jag och min fina kusin S åkte och fortsatte handla.

Under tiden vi handlade fick jag ett samtal av min kärlek som sa att dom skulle åka redan på natten till Torsdag istället för Torsdag på dagen.
Jag blev överlycklig <3



På Torsdag när vi vaknade va Kevin alldeles till sig av lycka.
Det va ju ett tag sen han träffade både Jens och F =)
Vi bestämde att vi skulle möta upp dem i Forum.
Sagt och gjort.
När vi kom dit satt dom och åt frukost så vi satte oss med dom tills de ätit klart.
Kevin ville ha lite pommes med bea dipp, så de fixade han.

Det blev nog lite för mycket för Kevin, för när vi varit i Forum ett tag så började han bli lite stinslig.
Vi började röra oss hem till min mamma eftersom hon och Kevin skulle sova hos min syster och hennes sambo.

Jag, Älsklingen och F åkte till huset och fixade klart med alla julklappar som skulle med till syster där vi skulle fira jul.



Julfton =))

Kevin ringde direkt på morgonen och undrade när vi skulle komma.
Just då satt vi och åt frukost så jag sa att vi skulle höra av oss lite senare, vi hade riktat in oss på att vara där till runt 13- tiden.

När vi va klara och hade packat ihop allt ringde jag till syster min och fick vägbeskrivning då jag aldrig varit hos dem sen hon flyttat dit.
Dessvärre hade jag en riktigt dålig start på dagen, så jag va ganska så vimsig ( mer än vanligt ) så trots att jag visste precis vart vi skulle så guidar jag en jä-la avfart fel så vi fick lite sightseeing innan vi väl kom rätt igen.

Men när vi väl kom till syster så hade dom gjort de jätte mysigt.



Det va fullt med julklappar under granen och barnens ögon blev så stora så jag trodde dom skulle trilla ut...



Efter ett tag så började det bli otåligt.
Vi skulle äta, men Kevin ville inte ha ngt, han brukar inte äta speciellt mycket på julafton då han är så spänd över allt annat.
Tomten skulle komma så han stod med jämna mellanrum och tittade ut genom fönstret och tyckte sig allt mer ofta se ngt röra sig mellan träden...

Sååå var det äntligen dax.
Det bankade hårt på dörren... vi gick och öppnade och där stod han... Jultomten...
Kevin hämtade en julmust och en clementin och gav dessutom en kram till tomten.
Även F gav honom en kram.
Han fick en stol att sätta sig på och började gräva i sin stora tomtesäck.




Han va superfin tomten och så fruktansvärt bra och trevlig.
När det va dax för honom att gå vidare så ville Kevin och F fortsätta dela ut resten av klapparna.

Som vanligt så blev det mer  paket än vad man tänkt sig...



Alla fick paket, tom jag och älsklingen... hahaha...

Klockan tickade på och jag försökte få Kevin till att följa med oss och sova i huset...
Han fick själv bestämma eftersom det blev så ångestladdat sist.
Efter många om och men så bestämde han sig för att följa med.

Vi packade ihop alla våra tillhörigheter och begav oss mot Värmdö.
Alla va trötta och det hade varit många dagar med mycket roligt som hänt, så Kevin va lite smått aggressiv, men vi lyckades få honom att somna i lugn och ro iaf.



Juldagen hade vi tänkt åka och kolla runt lite, men det var tvärstängt överallt... hahaha
Kevin va jättetrött och hade bestämt att han ville åka till mommo idag igen.
Så vi åkte dit och tog en fika och lämnade sedan honom där.

Vi kan fortfarande inte vara ihop mer än ett par dagar i streck för då blir det knas.
Då kommer de gamla tendenserna tillbaks och han blir aggressiv mot mig och eftersom han nu vet om att han är både större och starkare än mig så går han mot mig, puttar mig lite och är svart i ögonen.

Men efter en natt hos mommo va han redo att komma igen =)

Vi åkte och hämtade honom och va runt och hälsade på lite vänner till mig.
Det gick riktigt bra att göra det med Kevin trots lite smådispyter =))



Kevin ska stanna till den 3:e Januari, men firade nyår med mommo i Stockholm medans jag och min kärlek åkte ner till V- berg den 29:e för att fira in det nya året i goda vänners lag.

Vi bjöd på 3- rätters så vi hade en del att göra.
Älsklingen åkte och handlade det sista medans jag va hemma och förberedde.
När han kom hem så fick jag dessa vackra blommor <3




Önskar er alla ett fantastiskt kommande år med massa kärlek och lycka.

Puss & Kram Zessan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0