Bättre än förväntat =)

Kevin va hemma i helgen och vi har haft en toppen helg.

Jag mötte upp Kevin vid Taxin strax innan 15:30.
Han såg sååå glad ut och jag va jätte glad och fick en bamsekram.

Vi gick upp till lägenheten och han babblade på.
Han har vuxit jätte mycket igen och är så lång =)



Jag berättade för honnom att M och hennes son W skulle komma och hälsa på, då blev han jätte glad.

Han hade med sig presenter som han alltid har älskade ungen...

Jag fick ett halsband som han gjort själv i skolan och en burk hårvax, mamma fick en flaska hårspray.
Helt underbar, han använder sina ihoptjänade mistlar till att handla presenter till sin mamma och mommo...



Av mig fick han ett fickur som han länge velat ha, så han blev super glad, mommo hade köpt ett spel och en film till honom, så medans vi väntade på M & W satte vi oss och tittade på filmen.

När M & W kom började dom leka och spela spel direkt =)
Dom funkar bra ihop trots en ålderskillnad på 10 år.

Det va jätte mysigt att äntligen kunna sitta i lugn och ro och fika och snacka skit och gamla minnen =)
Lite senare kom även M´s dotter upp, såååå vacker =)
Kunde knappt sluta titta på henne...
Jag sa att nu får pappa snart ladda bössan ;)

Efter några timmar var det dax för dom att gå hem och vi skulle åka och köpa Fredags pizzan =)
Så när vi kom hem var det mys framför tv´n med pizza och cocacola.

Kevin va alldeles slut och när han tagit sin medicin va de dax för sängen.

På natten fick han ganska kraftiga EP- anfall så vi var tvungna att ge Stesolid...
Efter de fick han lite småkramper men inte så stora.



 Lördag och vi vakna med ett leende på läpparna allihopa =)

Idag hade vi oxå fullspäckat schema.
Först skulle vi åka och handla.
Kevin ville köpa en ny klocka så vi åkte till mölnvik och gick runt lite där.
Tillslut hittade han en klocka som han va nöjd med och köpte den.
Han hade även kvar pengar så han köpte en film oxå.

Sen va de dax att åka till L & S, kevin har inte träffat dom sen innan han flyttade.
Mest av allt ville han träffa E.
Det blev ett kärt återseende för grabbarna grus och dom va ute en stund innan dom kom in och käkade lite och lekte.
Vi va där hela eftermiddagen och åkte inte hem förens runt 19- tiden.
Kevin var mycket nöjd med dagen och återigen alldeles slut.
På vägen hem stannade vi och köpte lördagsgodis och när vi kom hem så satte vi oss i soffan och myste lite.



Kevin har varit jätte duktig, lite små saker, men det är så underbart att se framstegen han gör.
Dom tränar med Kevin varje dag.
Rollspel kör dom en gång om dagen eftersom Kevin inte kan tillgodogöra sig muntlig information på rätt sätt så utövar dom rollspel där Kevin får sättas i den situationen han utsätter andra för.
Tex om man pratar i telefonen och han står och tjatar.
För att han ska förstå att man tycker det är irriterande och för att han ska lära sig vänta får han prata i telefonen medans den som tränar med honom stör honom och tjatar.
Han blir så klart lite aggressiv och irriterad...
Sedan pratar dom om det och han får förklara hur han tyckte det var, så det blir även träning i att kunna uttrycka sig på rätt sätt.
Och som sagt, man ser verkligen framsteg på träningen och det känns jätte skönt.
Man märker på honom att han har blivit mycket lugnare och har liiiiite lättare att hålla sig stilla och liiiite bättre på att lyssna, och varje litet framsteg, oavsett hur stort eller litet det är, så är det en stor händelse både för mig och Kevin och vår familj =)



På Lördags kvällen kom syter och hennes sambo förbi.
Kevin va dock ganska trött, men det funkade ändå.
Pratade lite med sis innan det va dax för mig att bege mig vidare då jag skulle åka och sjunga karaoke med L & S.

Det va jätte skoj, hade inte vart iväg på karaoke sen dacke fejden hahaha...
För mig blev det dock inget ölandes då jag tog bilen, plus att jag skulle upp tidigt på Söndagen.

På natten fick Kevin ytterligare stora intensiva EP- anfall och det va bara att ge stesolid.
Jag lade mig bredvid honom i sängen ett tag och somnade där.



Söndag= Hemgång...
Vi vaknade tidigt på Söndagen, Kevin sov lite längre då han haft en mycket jobbig natt med anfall...

Vi började packa ihop hans grejor och sen va han hungrig och ville ha frukost.
Vi hade en del inbokat på Söndagen me, men eftersom han inte va helt 100 så ville han bara vara hemma och det kan jag förstå.
Han satt och spelade medans jag fixade hans grejer.
Fick sy hans jacka för den hade spruckit i sömmen.

Klockan gick allt snabbare och snart va klockan 15:30 och det va då taxin skulle komma och hämta honom.
Han va lite småsur och tyckte de va tråkigt att åka taxi och tyckte vi kunde hämta och lämna istället.
Då förklarade vi att taxin inte kostade ngt, men att köra bil kostar ju en del och om vi skulle hålla påa tt åka fram och tillbaks så skulle det inte finnas pengar kvar att göra ngt roligt.
Han köpte det men va inte helt nöjd med svaret.



Denna helgen med Kevin har varit alldeles underbar, vi har knappt bråkat, det har inte varit mycket tjat.
Jag tror ju att det är  en kombination av att han får sin träning, men även att jag har fått medicin mot min ADHD och har själv lättare att kontrollera mina känslor och blir inte lika lättirriterad och är mycket lugnare i mig själv, och det om ngt känner ju Kevin av.

Så den här gången blev det extra jobbigt att säga hej då eftersom det gick relativt bra...
Men han va nöjd med helgen iaf och det är de som är huvudsaken.

Jag har ju längtat efter min älskling så jag höll på att krevera så det va skönt att få komma hem och äntligen vara med honom igen, även om det är gott att få sakna varandra ibland <3


Ha det underbart tills nästa gång...

logo

Kommentarer
Postat av: Michaela

Blir glad i hjärtat att Kevin verkar ha det bra i Vås. Att han gör framsteg. Mindre glad såklart över kraftiga anfall. Men i det stora hela blir jag bara glad o varm

2011-04-24 @ 15:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0