Tiden rinner iväg...

Alldeles nyligen va de 14 dagar kvar tills Kevin skulle flytta!!
Idag är det 5 dagar kvar.



Kevin i den nya lekparken hos mommo



I början var det jätte jobbigt att veta att han faktiskt inte skulle bo hemma nå mer.
Det är en sak att veta om att det kommer att ske någon gång, att han kommer flytta till ett ungdomsboende i tidiga tonåren.
Och en heeeelt annan att få det svart på vitt.
Nu var det ju verkligt, han skulle inte bo hemma nå mer, han skulle bo någon annanstans, med helt främmande människor!!
Hur ska dom veta hur han vill ha det på kvällen när han ska sova?? Hur ska dom veta hans morgonrutiner?? Tänk om dom gör fel?? Tänk om det är någon i personalen som inte tycker om honom??
Miljoner frågor som snurrade i huvudet!!

Naturligtvis så har dom tagit reda på allt detta och mer ändå.
Men just så var det ett enda stort kaos i min hjärna.

Till råga på allt detta hade jag träffat en underbar karl som jag älskar så otroligt mycket, och detta var ganska så nytt, plus att jag själv inte haft det så lätt med massa andra saker som mina nära och kära vet om.
Så man kan lite lugnt påstå att jag inte kunde sortera mina tankar och det kändes som allt jag gjorde bara blev fel.
Allt som kom ur min mun va bara fel, fel, fel, fel, fel...

Tack alla som stått ut med mig under den här tiden det har tagit att smälta allt och landa.



Nu känns det jätte bra och jag ser fram emot Måndag då han ska flytta.
Vi har packat tillsammans, varit och handlat tillsammans och inhandlat diverse kläder och dylikt som han behöver.

Nu vaknar jag på morgonen och mår så fruktansvärt bra att jag bara vill krama om hela världen.

Sedan vi var och hälsade på i Västerås har Kevin blivit mycket lugnare.
Och sedan vi va på möte på LSS och fick ett spikat datum har han blivit om möjligt ännu mer harmonisk.
Han är så glad och går och plockar i sina saker, packar lite varje dag.
I almanackan har vi skrivit nedräkning och han går och kryssar för varje dag som går.

Nu idag när han vaknade kom han upp med ett leende och sa: Mamma, nu är det bara 5 dagar kvar... visst...
Det verkligen lyser om honom och det känns så skönt.

Just nu sitter han och går igenom en av kartongerna för att se att han inte missat det viktigaste...
Väskan han fått utav B, min älskade systers sambo.

Han är mycket bestämd på vilka som ska följa med på Måndag.
Det är jag, mommo, moster och så vill han att B ska följa med, men jag har förklarat att det inte riktigt finns plats i bilen.
Tack och lov så ska jag få låna en av mina bästa vänners bil som ju är en kombi...
I min lilla Hyundai Coupé hade vi fått plats att sitta, men kartongerna och hans saker skulle inte fått plats.
Så tack du underbara människa, du vet vem du är, annars hade jag förmodligen fått hyra en bil och min plånbok gallskrek när jag sa det... hehehe



Ikväll ska vi hem till brorsan med familj och äta lite gott och så.
Deras äldsta blev alldeles förtvivlad angående Kevins flytt och sa att han skulle packa en väska och följa med.
Sötisen... så ikväll ska dom få säga hejdå till varandra ordentligt.

Det är många som vill hinna träffa Kevin innan vi flyttar.
Tyvärr så hinner vi ju inte riktigt med alla eftersom vi har lite att stå i här hemma.
Men ni vet var vi bor så det är bara till att komma förbi ( kolla först att vi inte är iväg dock )
På Lördag ska Kevin ha en liten avflyttningsfest där han mycket bestämt valt ut vilka han ville bjuda.
Och på Söndag har jag planerat att gå på bio med honom och då ville han ta med sig en av sina bästa vänner som varit med hela Kevins liv.



Idag är det Kevins sista dag med Y.
Känns lite jobbigt faktiskt. Hon har varit helt fantastiskt underbar och jag kunde inte ha önskat mig en bättre lärare till Kevin.
Sedan hon började jobba enskilt med honom har han gjort så otroligt mycket framsteg.
Även om det i de stora hela kanske inte märks, så märker man det på småsaker och det är alldeles underbart.
Så Y, vi kommer verkligen att sakna dig.
Tack så otroligt mycket för allt du har gjort för mig och Kevin.
Du har verkligen gjort mer än du som lärare behöver göra.
Sådana som du borde det finnas fler av, dessvärre är ni väldigt lätträknade.



Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och kolla på Nickelodeon med min lilla älskling.






Kommentarer
Postat av: Tess

Oh tiden har gått så fort. Det här kommer bli jätte bra, och skulle det vara skit så är det ju ingen som förbjuder er att ta hem honom, hoppas jag.. Det är ju lixom inte End Of Story. Tänker på er massa massa. Bamsekram till er båda

2010-09-30 @ 06:22:11
URL: http://rosenrosa.blogg.se/
Postat av: Camilla, Marcus Mamma

Hej, Alldeles för länge sedan vi hördes av. Du är stark och jag beundrar dig. Vi sitter i samma båt och jag har själv fått alternativet och förslaget att Marcus skall flytta. Men just nu fungerar allt med ny skola, ny assistent m.m. Sandra, vi tänker på er och skickar kärlek och kraft. Hör av dig om du behöver prata. Kramar i massor, Camilla

2010-09-30 @ 11:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0