Solen är som balsam för själen =))

Man blir så himla lycklig när man ser att solen lyser =)
Våren är ju mer än välkommen.
Så är man kär & galen oxå...livet kunde ju nästan inte bli bättre... men bara nästan...

Sen Judon i Måndags är det enda Kevin pratar om när nästa träning är =))
Hoppas verkligen att han vill och orkar gå kvar.
Han berättar de gyllene reglerna för alla:

1- Man får INTE slåss
2- Man får INTE bitas
3- Man får INTE sätta händerna i ansiktet på ngn
4- Man MÅSTE sluta när kamraterna säger till
5- När man brottas får man INTE stå, bara sitta eller stå på knä...

Och det bästa av allt är att tränaren verkligen har fått Kevin att lyssna på honom =))



Idag har det varit en bra dag =)
Vaknade första gången vid 08, sen har jag legat och vilat med ena ögat och örat öppet eftersom Kevin va vaken.
Blev uppdragen ur sängen när min kära kusin K kom in och ropade hallååååå, bjuder du på kaffe?
Då hade hon ringt och Kevin hade svarat att ja men de e bara komma, mamma e uppe...hahaha

Men det va ju bara bra, annars hade jag nog legat i sängen halva dagen igen, och då hade jag inte fått nånting gjort...

Pratade med söta rara L.M på förmiddagen och vi kom överens om att jag skulle försöka lura med Kevin så vi kunde träffas å fika =)
Först villa han absolut inte träffa DEN L... Och absolut ingen liten skit unge...
Men vi pratade lite och kollade på bilder på L & hennes bebis så tillslut gick han med på att åka dit... OM han fick köpa med fika till sig... Såklart han fick de, skulle vi fika så skulle ju han naturligtvis oxå få fika.

Meeeen, mina pengar på min kontantkortstellefon hade tagit slut så jag kunde inte ringa och meddela henne att vi skulle komma...
Skrev ett meddelande på hennes FB och hoppades hon skulle hinna se det.
Så ringde telefonen och de va hon, hon hade börjat undra vart jag tog vägen men hade sen sett mitt meddelande.

Vi va där ett tag och Kevin va jätteduktig.
Ett par gånger va han påväg att bli en aning hårdhänt, men då påminde vi honom och det gick kanon.

När vi hade varit där så åkte vi förbi min mormor och fick lite mat och fika, min mamma va där oxå =)
Det va jättelängesen jag träffade mommo, trots att hon bor bara ett stenkast ifrån mig...det är ju så att man skämms...

När vi kom hem sen så började Kevin tjata om judodräkter.
Har dels en kill kompis som lovat att ge sina gamla judodräkter, han skulle kommit idag men hade lite trassel så vi fick skjuta på de.
Men även kusin K hade sin sons gamla dräkt som vi kunde få ta över =)
Jag har försökt förklara för Kevin att vi kommer få dom en annan dag, men så var de ju den biten med muntlig info...

Så va han återigen hungrig och ville ha tacos idag me.
Jag va ju fortfarande proppmätt från middagen hoss mommo, men han ville ha och som tur var så hade vi kvar från igår, så de va bara värma lite =))

Nu ska jag ta tag i min garderob...rensa ut en massa kläder som jag inte använder längre...

Ha de bäst ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0