Oj, oj, oj....

Tog ju en paus från vardagen med hjälp av bror och hans blivande fru.
Kommer hem igår Fredag till detta (!)(!)(!)


          

Mmmm...JÄTTE KUL... NOT (!)(!)(!)
Som om man inte redan har NOG med grejer att fixa och ordna och hålla reda på...

Men, men, det ordnar sig på nåt sätt... hoppas jag iaf...



Som vanligt när jag varit borta lite längre från kevin så blir det total kaos när man kommer hem.
Så det första man får höra ( alltid.. inte bara denna gång ) är, dra härifrån...
Mmmm... Jo, eller kanske inte.
Sedan är han agressiv och utåtagerande mot mig.
Ingenting passar, inget man säger eller gör duger utan man ska bara försvinna från jordens yta helst.

Meeeeen, som vanligt så lät jag honom bara vara, struntade i vad han sa och pratade med L om hur det hade gått osv.
Tillslut så landar ju Kevin och då brukar det bli bra... eller lite bättre iaf.
Ibland håller det på jääääätte länge, ibland går det över relativt snabbt.
Detta oxå mycket beroende på hur jag mår psykiskt just vid det tillfället.
Eftersom jag varit bort i en vecka så va jag ju ganska pigg, så det blåste över relativt snabbt efter att dom hade packat sig iväg och hem till sitt.

Vi hade en ganska mysig kväll med chips & dip & läsk & allt vad Fredagsmys innebär =)
När det va dax för sängen så blev det dock lite tumult, men jag hade nyladdade batterier, så det gick bra.
Mycket protester och allt som brukar ingå, men jag gav mig inte.
Så tillslut, totalt mot sin egen vilja, somnade Kevin.

Jag la mig på soffan och skulle kolla på tv, men misslyckades TOTALT...
Jag tvärsomnade...hahaha.



Blev väckt runt 08:30 idag =)
Låg kvar i soffan och drog mig ett tag innan jag klev upp.
Hann t o m bli uppringd av min älskling innan jag ens rest mig =)

Kevin och jag bestämde oss för att åka och hälsa på Mommo, inte för att jag behövde ngt av henne...absolut inte...
Jo, skämt åsido...
Mamma är inte helt 100, så Kevin är hemma den här helgen, det gör ju oxå sitt eftersom han har sina fasta rutiner, men ibland blir det så och då måste han ta det, även om det inte går riktigt att förklara för honom då han inte kan ta till sig muntlig information på ett sätt som han förstår...
Så det blir ju tumult... men han förstod iaf till slut att idag ska vi bara dit och hämta en grej och sen ska vi åka hem igen...

Sååå, vi fikade lite, åt lite, Kevin kollade på sin nya film som han fick av mommo och sedan skulle vi åka.
Jo, de va just den biten...

Det är sååå jobbigt att åka iväg med honom, för hur mycket man än förbereder honom, och även om vi går igenom ett bild schema på vad som sker under våran "utflykt" så blir det kaos när vi ska åka.
Det är ju inte hans fel, men man blir sååååå frustrerad.

Så i hissen ner till garaget försökte jag muntra upp honom och pratade som vanligt, men han blev bara mer och mer svart i ögonen.
Jag tänkte att nu är det bäst att bara vara. Så jag gick ut ur hissen och låste upp garaget.
Precis när jag kommer in i garaget flyger han på mig och slår mig så hårt med DVD´n att jag reflexmässigt skickar ut mitt ben i en spark och naturligtvis träffar den honom på vaden...
Det va inte med mycket kraft, men iaf =( 
Kevin är ju superkänslig och blev nog rätt så chockad.
Han skrek och skulle slå mig igen men jag lyckades avstyra det...

Hemresan var allt utom trevlig, men till slut somnade han av utmattning.
När vi kom hem va han omöjlig att väcka så jag slog igång kupé värmaren och lät honom sova.
Efter en timme kom han in och ville äta =)

Eftermiddagen och kvällen gick upp och ner...

Efter en stor besvikelse av att inte Eric Saade vann melodifestivalen somnade han på soffan...

Han är ganska så uppspelt för imorgon kommer min älskling med sina barn hit och hälsar på, de tycker han ska bli jätte skoj...

Sen på Måndag ska han få prova på Judo =)
Det ska bli riktigt kul.

Nu ska jag nog lägga mig på soffan och göra absolut NADA ( = Inget )

Puss & Kärlek

Kommentarer
Postat av: Nina

Vilken fin blogg du har :) Jag gillar att följa bloggar om autism, så jag kommer kika in här fler gånger!



Vad jobbigt för er att det blir så mycket oro när ni gör avsteg från vardagen och rutinerna. Samtidigt så vanligt.. Hoppas ni hittar lösningar som fungerar bättre så småningom.



Lycka till med judon :)

Kram Nina!

2010-03-14 @ 15:23:20
URL: http://nina-livetistort.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0