Idag va en bra dag =))

Visserligen så gick jag inte upp förens 13...
Alla mina planer för dagen gick i stöpet.

Men det blev en bra dag iaf.
Kevin har haft en kanondag till en början =)

L va här hela dagen och det va ingen skola idag så dom har pysslat, vart ute och fixat och trixat och Kevin va helnöjd.

Sen visste han ju dessutom att idag va de stora dagen då han skulle få börja på Judo =)
Han frågade helatiden va klockan va eftersom han visste vilken tid de börja.

På eftermiddagen åkte vi hem till Bror och slappade lite eftersom det ligger alldeles i närheten av var Judon Klubben ligger.

Kevin blev lite småjävlig under tiden och skulle slå lilla stackars M, retade E och vill absolut inte lyssna.
Men om han inte lyssnade så skulle det heller inte bli ngn Judo, och då skärpte han till sig.

När vi kom dit satt han och frågade ut tränaren på än det ena än det andra eftersom vi va lite tidiga.
Han visade sin judodräkt och sitt bälte, Kevin va helimponerad.

Sedan va de dax att börja.
Kevin Kände sig trygg med Tränaren och fick förtoende för honom direkt =)
Han lyssnade jättebra och tyckte det va jättekul



Han va stolt över att tränaren sa till honom att han fuskade lite...





Han fick tydliggöra ett flertal gånger att man absolut INTE får slå i judo...





Och det gick jättebra eftersom tränaren va jättebra på att visa och förklara
på ett sätt som Kevin tog till sig =))




Att få honom därifrån var dock inte det lättaste då de äldre grabbarna har träning precis efter...
Det ville han ju såklart se, så vi stannade c:a 30min så han fick kolla lite.

När vi väl kom hem blev det tumult, men det är ganska förståeligt...
Dels så har det varit en lång dag, L va ju här och aktiverade honom hela dagen, sen fika och lek med E och efter de Judo med massa nya intryck.

Vi löste det ganska bra trots att han va kinkig och försökte få min uppmärksamhet på alla tänkbara dumma sätt.
Men jag stålsatte mig och tillslut så lugnade han ner sig.



Imorgon är det min tur att träna...
Ska bli så skönt.
Har ju inte tränat på huuuur länge som helst.
Kommer bli som en helt ny människa.

Har börjat klättra uppåt och idag har jag mått bra heeeela dagen.

Sov så gott alla underbara människor.

Love u J.H ;-)

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Nina

Men vad roligt!!! :)

Fantastiskt kul att hitta en fritidssysselsättning som passar och med en bra tränare dessutom!

Lycka till i fortsättningen!



Ha en bra dag och ta hand om dig!

Kram Nina!

2010-03-16 @ 07:23:38
URL: http://nina-livetistort.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0