Möte i skolan =)

Japp...
Idag har vi haft nätverksmöte i skolan.
Medverkande va jag, Kevis blivande nya ass. Kevins lärare och klassfröken, 2 personer från autismcentret, 1 Lss handläggare från kommunen, rektorn på skolan och specialpedagogen på skolan =)

Nu känns det som de kommer börja hända saker igen.
Nya assistenten kommer få handledning från autismcentret, så redan på Fredag ska jag, Kevins lärare och nya ass. på möte till autismcentret.
Skööööönt =)

Sedan är det diverse andra möten uppbokade för andra saker.
T ex ska Lss handläggaren och jag träffas och åka till kortis och hälsa på så Kevin kan börja där, sedan ska specialpedagogen från autismcentret komma till skolan och ha möte med oss och hjälpa oss komma igång med vissa saker och ge lite tips och råd hur vi kan samarbeta...

Så ska vi se till att försöka motivera Kevin till att komma iväg ännu mer till skolan...



Just nu mår jag jätte bra.
Känns som att det är påväg åt rätt håll.
Och som jag redan bestämt så kommer detta år bli ett kanon år.
När man bestämmer det så brukar det oftast bli så för att man har den inställningen.
För går man omkring och har en negativ inställning och en negativ syn på allt så är det svårt att få det bra...
Men bestämmer man sig redan från början att det ska bli bra så blir det oftast de.

Så försöker jag tänka om det mesta, försöker hitta de positiva i allt...
Inte lätt alla gånger, jag vet, men det är även en träningssak :-P



Jag är så himla glad för att jag har träffat en underbar människa som får mig att må bra.
Så sjukt att man på så kort tid kan fatta tycke för en person på de sättet...
Men, men...
Man börjar ju tänka och fundera på vad för hemskt som kommer hända nu bara för att så många bra saker har hänt, men den tanken förösker jag slå bort för nu är det positivt tänkande.
Jag är värd allt bra som händer just nu och ska verkligen ta vara på det...
Suger åt mig varenda sekund av positiva saker =)



Idag har Kevin haft en riktigt seg dag..
Eller det började egentligen igår..
Han somnade strax innan 18-tiden och sov...
Sen vaknade han till efter 3 timmar, va vaken en halvtimme och somnade om för natten igen...

Idag har han legat mesta delen av dagen.
Bara legat och vilat och sovit om vartannat, så det blev helt enkelt ingen skola idag.

Nu måste vi dessvärre åka och handla, sen ska vi försöka åka hem till min kusin S och äta middag.
Kevin vill gärna åka dit och träffa hennes son, så vi hoppas att inte tröttheten tar över så han blir agressiv och elak...


Puss & Kram alla underbara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0