Vill ha vår nu...

Börjar helt seriöst tröttna på kylan och vintern och all snö...
Kevin har dragit ner alla persienner för att han inte vill se snön...hehehe, oxå ett sätt.


Jag utanför vårat hus =)

I fredags var de autismcentret igen =)
Alltid när jag varit där får jag som en ny kick, man blir så ivrig att testa de tips och råd man får eftersom jag vet att de till 99.99% kommer att fungera.

Den här gången pratade vi återigen mycket om hans agressioner och hur man skulle kunna hantera bilsituationen.
Berättade att vi nu kommit igång med poängsystem som fungerar klockrent med Kevin.

Jag fick ju tummen ur **** och åkte en dag efter skolan med Kevin och köpte en sån " klickare " som räknar...
Så för varje bra sak Kevin gör får han ett klick = 1 poäng.
Ibland kan han få flera poäng och bonus poäng.

Han tyckte det va super bra och nu i "steg 1" så ska Kevin bara få så mycket poäng som möjligt för allt bra han gör :-)
Han tycker det är jätte kul med poängen och det är de som är meningen.
Sedan kommer vi att gå vidare med andra steg, men det går jag in på när det är dax för det.

Så, även i bilsituationen är det förberedelse, bildschema och poäng som gäller.
Förberedelse är verkligen A & O i Kevins värld.
Man märker direkt när man inte förberett honom ordentligt, eller om det blir hastiga ändringar, så att förbereda honom på en plan B är oxå nödvändigt.

Schemat som kommer följa med i bilen kommer se ut på följande vis:
1- Bilen
2- Vad vi ska göra/ åka
3- bilen
4- Hem

Tex om det nu är så våran rutt kommer se ut.

Idag när vi skulle åka från mamma min tänkte jag att jag skulle testa det.
Hade ju inte några bilder så vi fick ta de som fanns.
jag bad kevin hämta ett tomt papper och en penna och bad honom sätta sig bredvid mig.
Sedan pratade vi om vad vi skulle göra.
Jag ritade bilen som så klart va nummer 1.
Sedan skulle vi hämta ut pengar, så en bankomat med sedlar. nr 2.
Nr 3 blev bilen igen eftersom vi va tvungna att åka igen till nästa destination som va Game Stop, spelbutiken- nr4.
Och sedan nr 5- Bilen igen och sist men inte minst vårat hus- nr 6.
Och då va Kevin noga med att vårat hus nummer skulle stå på min lilla teckning.

Han tog sin lilla "Karta" som han kallade den och stoppade i fickan.
Vi klädde på oss och hopade in i bilen.
Nu sa han, är vi här och pekade.
Hela rutten följdes till punkt och prickaoch Kevin talade om precis vart vi skulle och va mycket nöjd.
Han fick sina poäng och förutom några små tjatigheter så måste jag säga att detta nog va en av de mer enkla bilresor vi gjort utan att ha hjälp i bilen.



Min helg har varit lugn.
Har bara vilat och tagit de lugnt hemma hos min älskling.
På Fredag när jag kom dit möttes vi upp vid affären, sedan blev det en Mc Donalds, men jag va inge hungrig så jag tog bara en Java.
Slapp kväll blev de heeeela kvällen.

På Lördagen vaknade jag tidigt, men va inte upp så länge innan jag va tvungen att lägga mig och vila och somnade.
jag sov typ heeeeela dagen.
Vaknade fram på eftermiddagen vid 16 tror jag...
Så Lördagen blev oxå mycket lugn med massa godis :-P

Söndag - Alla hjärtans dag <3
Jag hade köpt gelé hjärtan till barnen, och eftersom jag nästan e pank inför Kevins kalas så fick min kärlek oxå bara fyllda chokladhjärtan och ett kort med en kärleksförklaring =(( men, men...

Ååå jag fick oxå massa kärlek, så man e väl lite omtyckt ändå ;-)

På kvällen gick jag och älsklingen ut och käkade, de va suuuper mysigt.
Och när vi kom hem så drack vi lite vin med jordgubbar :-P
Yummie...

Jag som är så lättpåverkad blev ju lite småfull eftersom jag tog en mellanöl till maten oxå... hahahaha



Har ju lovat Kevin några ggr att jag ska komma till mommo innan han vaknar på Måndagen...
Jo tjena, så bra har det gått med det.
Men idag, 3:e gången gillt så kom jag dit innan han vaknat.
Jag gick upp när min älskling gick upp, dvs mitt i natten...hehehe
Bäljade i mig 3 koppar kaffe och åkte...
Så jag hann vara hos mamma i ungefär 30 minuter innan en hel nöjd Kevin vaknade.

Nu är vi hemma och vi får väl se va dagen har att erbjuda.

Puss & kram alla underbara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0