Tung dag idag!!!

Suck!!!

Somnade runt 00:00, för att nu vakna och kan inte somna om för det kryper i heeeela kroppen.
Skulle behöva släppa på trycket och bara gråta av mig allt, mende kan man ju inte eftersom man inte funkar riktigt som man ska...
Nä, för Zessan mår illa och kräks lite istället.
Så bara så ni vet, ser ni mig kräkas så är det inte för att jag skulle ha råkat dricka för mycket alkohol,
utan jag gråter...

Skämt åsido...

Men de man inte kan skoja om ska man heller inte ta på allvar...

Idag vaknade jag tidigt...eller tidigt för att vara jag rättare sagt.
Gick upp strax efter 08 och va alldeles matt eftersom jag inte kunnat sova ordentligt.
Vaknade i snitt en gång i halvtimmen...

Igår brakade jag nog totalt för säkert hundrade gången...eller nåt, och det är ju inte så att det går över i en handvändning.
Sååååå....denna Tisdag har varit ganska tung.
Jag har mått dåligt, haft ångest och så klart mått illa och kräkits lite eftersom jag inte kan gråta som normala människor...



Igår bestämde iaf jag och Linda att jag skulle komma dit idag när Kevin vaknat för vi skulle gå igenom massa grejer inför starten...

Sagt och gjort...eller nästan iaf.
Jag va ju dyngtrött, så det tog sin lilla tid att bli nästan människa, eller jag trodde jag blev människa iaf.
Kevin va oxå helt slut så han låg utslagen i soffan och ville inte äta.
Det måste ju ta något fruktansvärt på hans krafter att få dessa utbrott.
Jag vet ju bara hur jag mår och hur trött jag blir.
Tänk er då denna kille som rasar ut med precis hela kroppen och inte kan uttrycka sig ordentligt...

Igår så bestämde vi att vi skulle gå och se Avatar 3D...
Men eftersom jag mådde så dåligt psykiskt och fysiskt så kände jag att jag inte pallade...
Och det går ju inte ens att diskutera med Kevin.
Jag sa att biljetterna va slut.
I samma ögonblick ser jag hur hela hans kropp förberedde sig för ett raseriutbrott,
så snabbt som ögat frågade jag om han istället ville käka pizza idag och se filmen en annan dag.
Först bara skrek han rakt ut, tog sats och skulle slå mig igen, men jag tog tag om hans handleder och tvingade honom att lyssna.
Återigen förklarade jag och tillslut så gick han med på det.
Men bara om han fick chips och dip ikväll, och de gick jag med på.

Väl hemma hos Linda & S fick vi inte mycket mer sagt eller gjort än att vi bestämde att hon skulle följa med till skolan nästa vecka och börja jobba from 1 Mars.
Vi hade verkligen behövt gå igenom vissa saker, men jag va så slut både fysiskt och psykiskt så jag pallade inte.
Helst av allt ville jag bara gråta, och jag trodde jag skulle börja grina, men då fick jag kväljningar och fick springa in till badrummet istället...

Tänk va skönt att bara kunna släppa tårarna när man känner att man har gråten i halsen.
Det är ytterst sällan som jag kan gråta.



Kevin va så otroligt duktig idag.
Jag satt mest i köket eller låg på soffan medans Kevin sprang omkring och lekte med M som precis fyllt 1 år.
Han hjälpte till att byta blöja, han lekte med honom och tog hand om honom.
Sen gick vi alla in i köket och då ropade Kevin från vardagsrummet.
M hade tryckt in en grej i ögat på Kevin.
Normalt sett så hade han gett en rak höger, men nu ropade han på oss och berättade vad som hänt.
Det är super stort av honom, och det är nog första gången som han gjort så =))
För den saken skull inte sagt att han kommer göra det nästa gång...det kanske dröjer 100ggr innan han gör så igen, men det är ju de träning går ut på.
Små steg, ett i taget, oftast ett fram och 5 bak, men så kommer man ikapp igen och så håller det på så...

Sen efter ett tag ropade han igen.
Då hade han dammtorkat lite och ville putsa mer, så han tog en trasa och började putsa fotoramar



Påväg hem i bilen höll det på att bli totalknas.
Jag kände bara att snälla inte nu....
Jag orkar inte stanna bilen, gå ut och bara vara...jag ville hem.
Men jag lyckades vända Kevin den här gången =)

När vi kom hem ville Kevin kolla på film till min stora glädje.
Både han och jag va super trötta.

Det var först bestämt att min älskling skulle komma, men han jobbade sent, och de va nog lika bra eftersom jag nog inte hade varit speciellt social...
Han ringde när han kom hem och jag hade jordens mundiarré hahaha
Stackarn va jätte trött, och jag ville inte sluta prata eftersom jag visste att då skulle jag börja må dåligt igen.
Men sen kände jag att jag va tvungen att ta en ångest tablett, så då fick han äntligen lägga på.

När vi lagt på kände jag hur tårarna brännde bakom ögonlocken...
Jag trodde än en gång att jag skulle kunna lätta på trycket, men....nääää inte denna gång heller.

Snart kommer jag att sprängas... kan ngn slå mig hårt så jag börjar gråta...ha ha ha

Nä...nu har jag fått skriva av mig så nu kanske man kan somna igen...
Ha de underbart alla jag känner och dom jag inte känner

Imorgon kommer min älskling =))
Glöm inte att kommentera eller bara lätta på hjärtat.
Och va inte rädda för att fråga om det är ngt ni undrar ;-)

Puuuuuuss <3

Kommentarer
Postat av: Vitamin.

Va fan Zandra ring mig när du mår så här... Säg bara kan du komma varken mer eller mindre då vet jag hur de e...DU kan inte DU SKA INTE bära allt själv...De e därför man har vänner för att dom ska hjälpa en i svåra eller tunga stunder.. Så som du gör med mig, låt mig få hjälpa dig!

love you

2010-02-03 @ 07:25:08
Postat av: Mikaela

jag beundrar dig gumman... att du orkar leva som du lever men också att du är så öppen och skriver om det hät i bloggen. du e så jävla stark, glöm aldrig det. Om jag hade hälften av din styrka skulle jag va hur glad som helst. Du e en underbar mamma ska du veta, det finns nog inte många som skulle kämpa för sitt barn med alla dessa motgångar så som du gör... finns tillochmed mammor till friska barn som skiter i dom o ger upp vid "små" motgångar men inte du, FÖR DU ÄR VÄRLDENS BÄSTA MAMMA. Glöm aldrig det. =)

2010-02-03 @ 08:45:21
Postat av: Linda

älskar dig vännen! du är stark, men du behöver inte vara det JÄMT. tänker på dig! finns här när du vill....

puss Linda

2010-02-03 @ 10:03:25
Postat av: Mikan M

Beundrar dig.....En helt fantastisk mamma helt enkelt.

2010-02-03 @ 11:32:15
Postat av: Mikan M

Min mamma tipsade mig om din blogg och sen dess är jag fast. Tack för att du orkar dela med dig av ditt liv.

2010-02-03 @ 11:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0