Julen närmar sig...

Ja... igår va de den 2:a advent.
Känns som att tiden bara rinner iväg...
Kevin är ju så underbar.
Tidigare har vi alltid firat jul hemma hos oss eftersom det varit enklast med tanke på Kevin, plus att vi har haft bäst utrymme.
I år ska vi fira jul hemma hos min älskade syster och hennes karl.
Kevin tycker det ska bli jätte skoj.
Den 21 Dec. kommer Kevin hem från Västerås och ska stanna över Jul och nyår.
Igår ringde han mig och vi satt och pratade om allt möjligt.
Först ville han såklart veta hur många dagar det va kvar tills han skulle komma och hälsa på.
Sen så lät han helt plötsligt lite orolig och frågade: Men mamma, var ska du fira jul nånstans?
Eeeh, ja, alltså vi ska ju va hos moster...
Va, ska du oxå fira jul där? Och mommo då?
Jo... vi ska ju va där allihopa...
Ahaa, kommer ni på julafton då?
Hmmm... lilla söta älsklingen har ju då planerat att vara hemma hos moster från de att han kommer hem, och att jag och min älskade mamma bara ska komma dit på julafton...
Undras om min kära syster vet om de... hahaha
Sen började vi prata om julklappar och jag frågar om han har lagt till fler saker på sin önskelista.
Asså mamma, du får köpa vad du vill, vaaaad du vill, men INGA kläder...ok... iiiiiiinga kläder.
Ok, ok... jag ska inte köpa kläder.
Sen frågade han om jag visste att det finns lera man kan köpa och göra skålar av.
Jo sa jag, det vet jag.
Mmm, jag vill gärna ha sån lera i julklapp, sån där grå lera, för jag ska göra lite skålar.
Söt unge... han e ju bara för underbar.
Han satt och tittade på Anki & Pytte när han ringde och åt lite chips och drack cocacola.
Sen sa han: Jo mamma, vet du vad jag vill att du skickar till mig?
Nä sa jag, vad vill du ha?
Jag vill att du skickar en julmust till mig från dig.
Hmmm, men Kevin du vet ju att man inte får skicka såna saker.
Jo, men de är ok, jag vill ha en så du får skicka.
Nja sa jag, men du kan få julmust när du kommer hem.
Det gick han med på, sedan följde en beställningslista på vad som skulle finnas i kylen när han kom hem.

Här rullar allt bara på...
Har gått med infektion i kroppen sedan mitten på Oktober och tar nu min 2:a penicillinkur då den förra va fel och inte gjorde ett smack mot min infektion...
Så nu hoppas vi att denna ska hjälpa ordentligt så jag blir pigg nån gång.
Snart bär det av mot Stockholm igen då jag har läkarbesök inbokat.
Sen ska det bara fixas med lite praktiska saker så proppar jag bilen full igen och åker tillbaks till Varberg.
Ha en underbar dag alla.
Puss & Kram
logo

Kommentarer
Postat av: Moster Tisa

Haha...Han är ju bara för go den lilla älsklingen =)

2010-12-06 @ 12:56:18
Postat av: Pernilla

Vilken bra blogg du har! Har nog snubblat in tidigare men inte kommenterat. Vilken go lite kille du verkar ha.



Förstår fullt och fast varför han fick flytta till ett annat boende, att behöva vara rädd att han okontrollerat skulle göra något som inte är menat är inte lätt för varken dig eller honom. Sedan att han verkar trivas är ju det bästa.



Jag tycker inte det var dumt, men jag förstår att det känns som förälder att inte kunna rå på sitt eget barn.



Du gör det bra :)

2010-12-07 @ 08:16:44
URL: http://www.lovebuz.se
Postat av: Zessan

Tack =)

Ja han é alldeles underbar min "lilla" kille.



Kram

2010-12-07 @ 12:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0