Kevin har brutit nyckelbenet =(

Dan innan jag kom hem från Thailand hade Kevin ramlat, dom hade varit på akuten och röntgat, men de va inte av. Det gick några dagar, Kevins axel började bli bättre, då ramlar han igen.
Självklart fick han mer ont, men de va inte svullet och han kunde röra armen och axeln.

Under helgen så har axeln svullnat markant och det va som en bula på axeln.
Jaha, nu e den av...
Ringde akuten och dom tyckte vi kunde komma dagen efter då de skulle finnas en ortoped på plats.
Det är ju ingen ide att åka dit om dom inte kan göra ngt.

Sagt och gjort, vi åkte dit, läkaren tittade på hans papper, kollade axeln och konstaderade genast att den va bruten.
Nu skulle den röntgas för att se var den va av och hur det låg.





Den va av ganska precis på mitten, och benen låg fortfarande emot varandra, så han fick ett stöd, en " åtta " som ska hålla tillbaks axlarna.
Kevin va jätte duktig.




För övrigt har helgen varit underbar.
Min bror och hans blivande fru L och deras son M va här hela helgen.
Min Kusin och hennes son kom oxå.
Vi åt gott, hade myyyys hela helgen.



Sedan va de tillbaks till vardagen.
Kevin börjar redan ledsna på stödet och försöker ta av sig de.
Man får motivera honom då de ska sitta på i 2,5 vecka till =/

Barn med autism har ju inte samma känsel som ett " normalt " barn.
Det är därför Kevin inte klagat på smärta så mycket mer än när han har legat...
Dom tål typ 150 % mer smärta.



Idag har jag suttit och gjort ett vecko schema till Kevin och Joon med riktlinjer.
Kevin måste aktiveras mycket mer, och nu när jag har laddat batterierna så orkar jag ta tag i de ordentligt.

Har i schemat lagt in vad som ska göras varje dag med vissa hållpunkter såsom skola, frukost, lunch etc.
Sedan är det sådant som ska göras ungefärliga tider =)
Jag tror att det kommer funka jätte bra när vi komme rin i schemat.



Nu ska min älskling  få sin medicin och sedan ska vi läsa en bok tillsammans.

God natt på er alla underbara <3




Kommentarer
Postat av: Lilla Néa

Trist att Kevin har brutit nyckelbenet! :( Roligt iaf att du är tillbaka o bloggar!

2009-09-23 @ 23:42:24
URL: http://www.metrobloggen.se/lillanea

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0