Dooobedidooo

Dagar som denna vill man bara gräva ner sig i ett mörkt litet hål och ligga där, sen när man bestämmer sig för att komma fram så e allt bra igen...

Att ha feber och ingen energi är inte direkt någon höjdare när man har en son som min älskade Kevin.
Jag orkar inte engagera mig och han märker ju att jag inte har energi, så han lyssnar inte på ett endaste ord av vad jag säger.
Det spelar som ingen roll vad man gör eller säger, för han skiter i de iaf.
Japp...tonårstrots, på en kille som mentalt ligger på en 6-årings nivå...jättekul..NOT

Just nu är det Robocop som gäller.
Han har köpt filmerna och jag har en robocop som springer runt här hemma.
Kevins lekar uppspelar ju hela tiden scener ur filmer, serier etc som han har sett.
Så ni kan ju tänka er vilket liv det är här just nu.

Alla dagar som man bara skulle vilja dänga en stekpanna i hans huvud, glömmer man bort på 2 sekunder när han tar sin Mp3 spelare och står och sjunger högt och ljudligt samtidigt som han dansar och tittar på mig och ber mig sjunga när tjejerna i låten sjunger ( jag hör ju dock inte, men försöker mitt bästa ).

Sen tar han sin stora cd-spelare in i vardagsrummet och sätter på småstjärnorna på högsta volym och sjunger med i " Hej Sofia " och agerar ut med känslor och dans.
Såååååå underbart.

Det är mycket såna saker som gör att man pallar.



Igår ville han äta Mc Donalds, och eftersom jag va dålig så tyckte jag de va en bra idé, då slapp ju jag laga mat tänkte jag...
Ja, jag tänkte ju inte på att jag faktiskt måste åka iväg och handla oxå...
Yrslig, febrig och illamående lyckades jag ta 2 alvedon.
Kevin tjatade att vi skulle åka, jag försökte få honom att förstå att jag måste ta de lugnt...
Fan, tänkte jag, hade varit enklare att laga mat hemma, men nu hade jag ju lovat.
Så de va bara pallra sig iväg...
In i bilen och åka till Mc Donalds i Mölnvik.
Vi tog driven, fort runt och sen hem igen...
Jag va helt slut när vi kom hem, då ville ju Kevin inte ta de lugnt utan de va fullt ståhej när han hade ätit :-P

Tillslut fick jag honom i säng efter diverse kvällsrutiner...

Hoppas att det går smidigt idag...
Han och Joon ska på bio imorgon eftersom det är höstlov.
En sen bio.
Kevin är ganska stolt eftersom han nu i vuxet sällskap får se vuxenfilmer på bio =)
Men de e inte cool att gå med mamma, så då får han gå med Joon istället.

Om en halvtimma är de dax för lillemans kvällsrutiner...
Plocka undan sina saker, välja film, ta medicin, borsta tänder och hoppa isäng...
Ibland vill han att vi läser tillsammans, men de e inte ofta tyvärr...
Ikväll hade jag dock inte orkat läsa, orkar knappt prata högt utan att bli andfådd...

Ha en underbar kväll...

Puss & Kram

rose


Kommentarer
Postat av: Tessan

Jag vill bara krama om dej !!!!!

2009-10-29 @ 07:46:12
URL: http://tezzo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0