Upp och ner....

Igår kväll och idag har nog varit en av de mest underbara på länge.
Igår låg jag och Kevin och tittade på film. Vi pratade om allt möjligt.
Det var såååååå länge sen han ville ligga och små prata med mig, så jag verkligen njöt och sög åt mig vartenda ord som kom ur hans mun.
Helt apropå så började vi prata om hans frisyr.
Jag har länge försökt att få klippa honom, för det började se riktigt ovårdat ut.
Dessutom så var det näst intill omöjligt att få borsta hans hår och tvätta det...
När man har långt hår så är ju det ett måste.
Hur som helst så lyckas jag på något sätt övertala honom om att det är mycket coolare att ha en lite mer kortklippt frisyr när man e så stor som han är =)

Han nästan flög upp ur sängen, satte sig på stolen och sa att jag vill ha samma frisyr som Arn!!!
Jahapp... in på nätet o googla fram en bild på Arn...där va den...så ska jag ha mamma.

Han va superduktig, och jag fick lov att lova att han skulle få en belöning om han lyckades att klippa hela håret utan att bråka, och det funkade huuuur bra som helst.

Han blev så nöjd och sa: Mamma, jag ska AAAAAAALDRIG mer ha långt hår, jag vill inte ha det i ögonen =)
Lovely...



Så idag när han vaknade va han på strålande humör.
Han satte sig upp i sängen, och ni som har varit hemma hos mig vet ju att jag har en spegelgarderob mittemot sängen.
Han kollar i spegeln och säger: Mamma, jag tror minsan att det sitter en snygging i spegeln =))
Sååå underbar, sedan låg vi och vaknade till.

Han var på gränsen till att flippa ur några gånger, men vi lyckades avstyra det.
Skönt, för de va längesen man fick en morgon utan att bli slagen =)

Idag hade dom ungdomsspelen i Sätra.
Alla ungdomar får då tävla i diverse grenar.
Kevin va skeptisk till att åka, men idag var han eld och lågor över att få tävla.
Sagt och gjort.
Efter frukost åkte Kevin och Joon till Sätra för att tävla, och jag åkte iväg till Ikea med min älskade kusin K.
Vi hade himla kul med en del galna händelser som jag inte behöver gå in på i detalj, men ett gott skratt fick vi oss, blandat med en stor skopa irritation på Mc Donalds, men som sedan försvann igen.

När jag kom hem så va Kevin alldeles utslagen...
Han hade däckat rakt upp och ner på min säng. men det hade gått bra och han va mycket nöjd med sin insats.

Dessvärre har jag sedan inte träffat Kevin mer idag då jag först haft en massa ärenden att uträtta, och sedan va vi borta i Farsta jag och min älskade syster.
En av min bästaste bästaste underbara vän´s dotter fyllde år, plus att de hade en teater föreställning som vi va och såg...
Sååå underbart, och jag är super glad och oöndligt tacksam att vi fick följa med och titta.
Älsklingsfullt <3

Efter de så åkte jag och syster och åt lite thai mat som var mycket välbehövlig...
Så när jag kom hem så hade Kevin redan somnat.

Men det känns ändå som att det var en bra start på vårat nya liv =)

Älskar er alla... ni vet... Puss puss & Kärlek



kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0