Älsklingsfullt

Det kan bli ganska tokigt ibland med mitt lilla hjärta.
Han har som ingen koll på pengarnas värde.
Han tror att han kan köpa hela världen för sin veckopeng, och när man försöker förklara så tar han inte riktigt in det.

Som jag tidigare har förklarat så har han ju mycket svårt för muntlig information.
Och i pengasituationer så kan det bli otroligt jobbigt.

Som i Torsdags så skulle han åka till Mommo.
Egentligen får han ju sin veckopeng på Fredagar, men eftersom jag inte skulle träffa honom på Fredagen så kom vi överens om att han skulle få den nu på Torsdagen istället.

Han hade bestämt att han skulle handla på Coop för den.
Jag hade inga kontanter på mig, så jag frågade honom om de va ok att vi betalade direkt från kortet ( jag visste att det kunde bli knas, men man måste pröva )
Det va helt ok med honom.
Sagt och gjort, påväg hem till mommo stannade vi på Coop, han tog de han skulle ha och ville ha än mer.
Jag förklarade att hans peng inte riktigt räckte till, men vi fick stå där i c:a 20 min och divivdera innan han tillslut gav med sig.
Jag betalade på kortet och han va nöjd.
Så vi satte kurs ut till mommo.
Han va på superhumör, satt och sjöng och berättade historier och lärde mig en massa saker han lärt sig i skolan.
Innan vi åkte till mommo stannade vi till och mötte upp syster min i Forum.
Vi shoppade lite till vår andra syster som skulle ta studenten på Fredag =)
Eftersom min syster bor vid mamma så kom vi överens om att hon skulle ta med Kevin så slapp jag åka dit och slösa på den otroligt "billiga" bensinen (SUCK!!)
Det va helt ok med Kevin, så vi packade om bilearna och han åkte iväg med moster och jag åkte till Ingarö =)

På Fredag ringer kevin och ska bestämt ha sin veckopeng!!!
Jag försöker förklara att han köpte sina grejer med sin veckopeng...
Men han hade ju inte fått en peng i handen, så i hans värld hade han inte fått ngn veckopeng...
Det va detta jag visste kunde hända, men man kan ju inte bara ta förgivet att han inte ska förstå, nånstans så lär han ju sig tillslut, men det tar mycket mycket längre tid för honom...
Vi argumenterade och han vägrade...
Men efter många om och men så accepterade han att vi hade betalat med kortet, men han tyckte fortfarande inte att han fått ngn veckopeng =(

Måste se till att jag tar ut cash så att han får den i handen...
Så slipper det bli knas.

Puss & Kärlek till er alla
Love u <3
                          logo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0