Nu snöar det....

....och det tycker jag e underbart.
Synd bara att det inte kunde snöa liiiiite tidigare.
Men, men, det kommer nu iaf 6 de får man vara glad för...

Kevin har gått hem till en av sina kompisar.
Först va dom här och spelade spel i typ 2 timmar och nu vet jag inte riktigt vad dom skulle hitta på.

Just nu har kevin pippi på knäcke macka med gräddost.
Det måste vara rågrut med mycket smör på rätt sida och rätt antal ostskivor. annars smakar det inte bra.
Till frukost åt han 4 st, sen ville han ha några till, och några till och ytterligare en...

Hoppas att läkaren ifrån bup hör av sig snart så att vi kan börja med den nya medicinen.
Igår låg han vaken till strax efter 03... natten innan de var det ungefär samma.
Ändå har han gått upp hyffsad tid, strax efter 09 varje dag =)

Jag satte in en annons igår och påbörjade mitt letande efter en personlig assistent åt Kevin..
Men herregud vad det finns underliga människor.
Man skriver i annonsen att det är viktigt att de kan tala och skriva flytande svenska, så får man ett mail där man inte ens förstår hälften av vad de har skrivit...
Men, men...
Skynda långsamt. När det är dax kommer vi att hitta den rätta, även om jag har räknat med att det kan ta lite tid...

Det är jättekul med Kevin...
Han har börjat fundera ganska mycket på det här med gud och helvetet...
Så häromdan frågade han mig om jag tror på gud...och det vet alla som känner mig att jag inte gör...
Då sa han att, men mamma, om du inte tror på gud kommer du hamna i helvetet, och de vill inte jag.
Nä, sa jag, alla får välja om man vill, eller inte vill tro på gud, och jag väljer att inte göra det. men man hamnar inte i helvetet för de...
Men han sa att han minsann tänkte tro på gud.
Och då sa jag de att om du vill tro, så får du göra det, men du får inte bli arg på mamma för att jag inte tror...
Och efter många om och men så kunde han acceptera det =)

Många funderingar som flyger runt i huvet på den lilla killen...

Kommentarer
Postat av: Marika

Låter ändå svårt att välja ut en assistent! Hur ska du besämma vem som är den rätte? Måste han/hon gå igenom nå testperiod eller prövar ni er fram bara? Till slut måste ju någon klicka! :)

Allt bra annars?

Blev lite avis när jag läste på fejjan att du städat bort julen..... önskar jag oxå hade orken till det! :) Kraaam

2009-01-04 @ 11:51:40
URL: http://mapal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0