Måndag

Som vanligt så somnade inte Kevin förens efter 02 igen.

När han vaknade fick han ett stort EP anfall...
Det började 11:15, och nu, 11:43 så har det fortfarande inte släppt helt.
Inte bra =(
Han smårycker, har små läten för sig. Somnar 5 min, vaknar met ett jätteknyck, kan inte prata, bara  mumlar oförståeligt...
Ja, han har det inte lätt.
Han ligger här i soffan med mig, ner bäddad med mitt täcke och kuddar.
Ingen skola idag heller...

Snart fyller han år =)
Han blir 13...tonåring...och kan inte läsa, inte skriva, inte tala rent, inte räkna ordentligt...
Jag vet att han kommer klara sig suveränt ändå, för han har så mycket annat att ge.
Men jag vet även att han kommer att behöva hjälp och stöd även i vuxen ålder.
Det gör ont att erkänna det, och jag har nog inte riktigt accepterat de faktumet än.
Sakta men säkert smälter det in...

Om en vecka börjar J jobba med Kevin.
Det är nog jag som behöver en invänjningsperiod.
Kommer nog ta ett tag innan jag fattar att jag faktiskt kan åka o träna om dagarna =)

Puss & Kram allihopa

Kommentarer
Postat av: Marika

Vilken tur du har som har en fin familj och vänner som finns där för dig.



Att smälta allt det där "jobbiga".. Det tar tid! Låt det ta sin tid!



Hoppas att det är bättre med Kevin idag.

Kramar

2009-01-27 @ 20:49:06
URL: http://mapal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0