Man börjar kunna de här...

...med hur kontakten mellan Läkare-patient, Läkare-läkare, patient-läkare etc fungerar...

Som jag skrev tidigare så har jag ju väntat på att BUP skulle höra av sig ang.medicinen till Kevin.
Dom ringde i dag =)
YES!!! Tänkte jag, men de skulle ju snart bli ett: Jahapp,  visste väl de...

Det har tagit dom på Bup över en månad att komma fram till att eftersom Kevin redan äter så mycket mediciner, så vill inte dom som inte har att göra med hans andra mediciner beblanda sig och röra om.
Deras förslag va att jag själv skulle kontakta kevins läkare på Sacchska barn sjukhus och berätta läget...
Nej, nej, sa jag. Ni får kontakta dem och förklara att läget är akut, för nu håller jag på att krashlanda rejält.
Så hon skulle försöka skynda på med en remiss...

Kunde inte dom ha kommit på det här redan innan?
Kevin åt ju alla dessa mediciner innan oxå!!!
Kunde dom inte redan då ha sagt att det är bättre att en och samma läkare har hand om allt!!!
Neee, det tar nämerligen nästan 2 månader att komma på det...

Idag va jag så trött att jag nästan satt o grina för mig själv.
Men det kan jag inte, inte när Kevin e hemma...
Ibland gör jag de ändå, då frågar han vad det är, så berättar jag att jag e trött,  sen e de inge mer me de...
Men man kan inte bara lägga sig på soggan och låta tårarna spruta som man skulle vilja...
Bara ligga en hel dag och gråta och tycka synd om sig själv...

Men sen när man väl är själv så blir jag så stressad.
Jag måste ju hinna träna, koppla av, sova, handla, städa, rensa, renovera, träffa kompisar, festa, sova lite till, slappa och vräka i mig godis en helkväll...
Men man hinner ju inte allt de där...
För han åker till mamma på fredag em, kommer hem söndag em..

Jag vet... jag kan ta en sak ena helgen och en annan andra helgen..
Men man blir så exalterad och överlycklig att kunna sitta o dricka en kopp kaffe utan att behöva springa upp o ner som en dåre...Så tiden bara försvinner...

Nu kommer det bli lättare när vi får lite mer rutin.
Då vet jag att varje dag kommer J vara med Kevin...

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Tisa

Men nu kan man ju se slutet på en del av kaoset.. Man kan ju räkna ner dagarna tills J kommer in i bilden =)Tänk va skönt för er, hjärtat.

Sakta men säkert så kommer det att ordna sig.

Love you

Massa kärlek <3

2009-01-21 @ 23:45:35
URL: http://tisa.bloggproffs.se
Postat av: Linda

Zandra, skickar styrkekramar till dig!! Jag är helt tagen av all styrka och ork du har... även om jag förstår att du inte kan välja så imponeras man över hur du hittar styrkan. Vad skönt att Ni snart får assistent och att de verkar ha funnit varandra!

Styrkekramar Linda, Karlskrona

2009-01-22 @ 21:58:09
URL: http://lindacarlas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0