Vågar inte tro de...

Igår fick Kevin sin första tablett för att kunna somna =)
Man skulle ta den c:a 2 timmar innan sängen så han fick den strax efter 19:00.
Både jag och Kevin var jätte förväntansfulla!

Han ville bli trött på en gång, men jag förklarade för honom att det skulle ta ett tag.
Han små slumrade som han brukar vid 20:00, sedan vaknade han av att han fick ett jätte strort ep anfall 20:30...
Åh, bara han inte håller sig vaken nu tänkte jag...

Han fick som vanligt titta på sin film och sedan vid 21:45 så sa han att det kändes konstigt.
Jag förklarade att det nog va tabletten som började verka.
Så vi kom överens om att han skulle lägga sig ner och slappna av.
Han fick välja en bok som jag skulle läsa, det blev "Totte & Malin"
När jag läst klart den vände han sig om och sa, mamma nu e jag jättesömnig, jag tror jag kommer somna =)
22:09 sov han som en klubbad säl.

Jag gick upp i vardagsrummet och satte mig och väntade...
Vet inte vad jag väntade på, men jag kände att jag väntade, kollade på klockan, lyssnade, det va alldeles tyst.
Fortsatte vänta... men det hände inget.
Jag gick till hans rum för att kolla, där låg han och sov...
Han sov tungt, det hördes på hans andning.

Klockan va nu 23:30, han hade sovit i en och en halv timme... och jag fortsatte vänta.
Vågade inte slappna av och gå och lägga mig...
Men det fortsatte vara tyst...Tyst och lugnt.
Skulle jag våga tro att det va medicinen som hjälpte, eller var det bara en slump att han hade somnat tidigt?!?!?

När klockan va 01:00 gick jag och la mig, somnade ganska snabbt.
Mina sista tankar va, snälla låt han sova hela natten...

Jag vaknade av massa knackningar...de va Kevin som stod i dörröppningen och knackade.
Åh nej, nu e han vaken mitt i natten tänkte jag, öppnade ögon och insåg att det var morgon.
Shit, hade jag försovit mig?
Kollade på klockan, den va 08:15 =))

Wiiiiii, Kevin hade sovit hela natten från igår kl 22, tills nu kl 08...
Han va pigg och glad och sa; Mamma, tabletten funkade =)
Så just nu sitter han och tittar på morgon tv, glad och pigg.

Jag hoppas att jag vågar tro att det är medicinen och inte en lyckoträff att han somnade tidigt.

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: katja

Ler stort f-n vad sköööönnttt, Härligt för er båda. Massa pussar och kramar

2009-02-13 @ 09:28:16
Postat av: Annica

Hoppas Hoppas,håller tummarna för er.Låter ju toppen om det skulle fungera. Kram

2009-02-13 @ 10:39:16
URL: http://annicaj73.spaces.live.com/
Postat av: Christian

Åååå Vad härligt för både dig och Kevin! Hoppas verkligen som sagt att det är medicinen och att han kan börja sova ordentligt. Håller tummarna

Kram C

2009-02-13 @ 11:13:08
Postat av: Marika

Nää va kul! Håller oxå tummarna för att det är medicinerna som hjälper K! Håll oss uppdaterade :) Kramar

2009-02-13 @ 21:55:09
URL: http://mapal.blogg.se/
Postat av: martina

åhh vad skönt!! nu får ni med tur sova varje natt o ha laddade batterier varje dag..=)) puss på er!

2009-02-14 @ 14:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0