Jag har varit på föreläsning...

Min mamma ringde häromdan och sa att det ska vara föreläsning i Nacka kyrka!
Hon berättade lite snabbt om att det handlade om en mamma som har en son som har autism etc...
Ja, ja tänkte jag...jag HATAR föreläsningar...
Man ska sitta där i minst 1 timmme och bara lyssna, det är som inte min grej...men ok..

Så idag Onsdag stannade J här hemma med Kevin, och jag följde med mamma på föreläsning.

Det var ganska mycket folk.
Hon som skulle föreläsa heter Jenny Lexhed.
Mamma berättade att hon hade skrivit en bok och de va lite den det skulle handla om.

Det va de bästa jag gjort på länge...
Hon var så otroligt bra att lyssna på.
När hon började berätta om hur allt började med hennes son så var det så mycket som man kände igen.
Jag kände hur känslorna började virvla i kroppen och många gånger hade jag inte långt ifrån tårar.
Det var som att höra om sitt eget liv.

Hon hade blivit tvångsintagen på psyk pga att det blev för mycket.

Mina tankar snurrade så mycket.

Jag har min älskade mamma att tacka för att jag inte har hamnat där själv!
Jag vet att om hon inte funnits där vet jag inte om jag hade orkat med, eller rättare sagt, jag vet att jag inte hade orkat med...
Brukar ibland fundera på hur allt hade gått, hur mitt liv hade sett ut om hon inte hade funnits där för mig!
Och idag började tankarna snurra ännu mer...

Jenny har skrivit en bok som heter " Det räcker inte med kärlek "
Och den titeln är så rätt...
För det räcker verkligen inte bara med att jag älskar Kevin över allt annat...det krävs så mycket mer...
Jag och mamma köpte varsin bok, så den ska jag börja läsa...

Igår när jag målade så ville han kladda med färgen.
Jag sa åt han att han inte skulle göra det, nej sa han och fortsatte...
Jag sa till ett flertal gånger och förklarade varför han inte skulle kladda.
Det höll ett tag, men sedan började han igen.
"Men lyssna då Kevin!"
Och han bara tittade på mig, satte fingret närmare burken och jag sa " Kevin, lyssna på vad jag säger!"
Jag ser hur han börjar fundera och sedan frågar han: " Men mamma, vad betyder lyssna på mig?"
Där står jag och är skit irriterad för att han vägrar lyssna, och så förstår han inte ens inebörden av det jag säger!!!

Jag blir så arg på mig själv!!!
Jag vet ju att jag måste förklara ordentligt, jag vet det, och ändå gör jag samma sak, om och om igen!!!
Men imorgon ska jag äntligen till autismcentret igen =)
Ska bli så skönt.
Och innan de ska vi till läkaren så Kevin får förhoppningsvis sin medicin för att kunna sova ordentligt då =)

Puss & Kram





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0