Julstök & Julbak =)

Oj, har haft häcken full så jag har glömt bort att skriva här ;-)

Nä, inte riktigt, har inte haft någon inspiration.
Har gråtit och skrattat om vartannat...

Emellanåt så känner jag att jag inte rår på Kevin...
Jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till eller var jag ska ta vägen.
Hade det inte varit för att min underbara mamma tar honom på helgerna så vet jag helt ärligt inte om jag hade klarat av det.

Han är en stinslig tonåring som mentalt är som en 6-åring, blandat med sexårstrots, snart 14 års livserfarenhet, svårt att förstå muntlig information pga utvecklingsförsening...
Så ni kan ju försöka tänka er hur vår vardag ser ut.

Tack och lov så ska vi nu ha ett nätverksmöte i skolan där alla berörda myndigheter är med, för den underbara skolpersonalen har sett igenom min lilla fasad för läääänge sen...
Dom vet dessutom hur Kevin fungerar vid det här laget och Y som har jobbat med dessa barn i x antal år har sett varningstecken på Kevin för länge sen.

Så förhoppningsvis så kommer jag få en person från soc som kommer hit och hjälper mig strukturera upp och hjälper mig komma igång att använda alla hjälpmedel som jag har...
Man får matrial, men hur f-n ska man veta vilket som är det bästa sättet att använda de på för att Kevin ska få bästa hjälp och utbyte utav de (?)



Jag älskar att baka, laga mat, pyssla och fixa och dona.
Kevin vill gärna hjälpa till och det får han mer än gärna.

Så...
Lussebullar stod på schemat att baka =)
Kevin ville göra allt såklart.
Så vi började. Det gick jätte bra tills det va dax att knåda degen.

Ända sen Kevin va liten har han haft panik om han får ngt äckligt kladdigt på händerna.
Så när han trycker ner händerna i degen byts hans leende mot ett bläääää..hahhaha
Han rörde händerna lite och jag frågade om de va kul.
Nääääää usch...de e äckligt...
Jag frågade om han inte ville fortsätta, de ville han inte och jag har nog inte sett honom springa snabbare till badrummet för att tvätta händerna än nu  Hahahaha
Åh vad jag skratta, och han ville ALDRIG mer baka.



Så kul tyckte han de va, men dom blev bra iaf ;-)





Puss & Kram alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0