Vilken natt...

Det va längesen vi hade en sån här jobbig natt =(
Kevin har haft otroligt mycket anfall, halvstora...

Han har ramlat ur sängen ett antal gånger och slagit huvudet...som han alltid gör stackarn när han får anfall =(
Det började vid 01.30 ungefär.
Jag va fortfarande vaken, för naturligtvis gav sig min Hortons tillkänna oxå.

Kevin har ju en vagus stimulator inopererad strax under hans vä nyckelben.
Det är som en pacemaker som skickar elektriska impulser var 5:e min till vagusnerven, den största nerven var anfallen utlöses ifrån.
När Kevin har ett anfall kan man " x-tra " stimulera den så att den skickar lite kraftigare impulser ftf.
Då använder man sig av en magnet som man sakta drar över dosan =)
För de mesta hjälper den, men inte idag.

Så fram till klockan va 9:30 imorse fick han anfall var och varannan timme =(
Frammåt 05:30 ville han ligga i soffan och sova, så vi låg där båda två, jag hade fruktansvärt ont i huvudet, och när jag äntligen lyckas slumra så vakna jag av jordens smäll...
Jag flög upp ur soffan och såg Kevin ligga på golvet nedanför soffan med huvudet mot bordskanten...
Åh nej tänkte jag, bara han inte slagit sig sönder och samman igen ( det har hänt x antal gånger )
Jag synade honom snabbt för att se att inget va trasigt innan jag försökte lyfta upp honom.
Problem igen...
jag är 160cm, väger inte mer än en räka på 48kg, ska lyfta lilleman som är nästintill lika lång som mig, väger nästan lika mycket som jag, dessutom stel som en pinne för att han krampar... hmmm, ja ni kan ju tänka er synen.
Toppat på de: Inte sovit nästan en blund, yrslig för att man flyger upp, ont som fasiken i skallen och ja....
Men tillslut fick jag upp honom...

Så... Joon kom kl 10, han fyller år idag och fick väl ett halvdant grattis och presenter.
Sedan dess har jag bara suttit här och gjort absolut ingenting...

Kevin har piggnat till iaf och förutom huvudvärk så mår han bra =)

Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0