Lika underbart som jobbigt =)

Dagar som den här vill man bara ge upp och lämna in handduken.
Men jag får inte... och innerst inne så vill jag inte heller, men ibland bara sugs allt ur mig, och får man inget tillbaks någon annanstans ifrån så kanar man ganska snabbt ner...

Idag har Kevin varit hemma från skolan för att han är dunderförkyld.
Då blir alla symptom han har 10 ggr värre plus att han ju blir ännu tröttare än vad han normalt är (vem blirinte de av en förkylning).
Men eftersom Kevin har svårt att uttrycka sig så blir det gärna mycket mera gnäll.
Jag kämpar för att förstå honom, han kämpar för att förklara och allt blir bara en enda sörja.

Min syster och min mamma skulle jag inte klara mig utan.
Dom älskar Kevin över allt annat och hjälper mig i vått och torrt.
Mamma pratar jag med minst 1 gång om dagen, syster offtast en gång om dagen, annars blir de på msn eller facebook.

Så idag åkte jag o kevin till grillen och åt lunch. Pommes med hamburgedressing och grillkrydda =)
Allt blir så mycket tydligare när man är ute, som på grillen i centrum.
Dom känner inte Kevin,är inte vana vid hans sätt att prata, så varje gång han säger ngt så tittar de frågande på mig och jag får upprepa de han säger. Stackars Kevin bara tittar på mig...
Dom gångerna undrar jag verkligen vad han tänker. Förstår han? Mår han dåligt av detta? Är han totalt medveten eller omedveten om allt?
Men när han fick sina pommes med dressing så ser han sååå lycklig ut.
Ingen annan kan se så lycklig ut för en tallrik med pommes. Och när han äter, även om det drälls massor, så njuter han på ett sätt som bara han kan. Då glömmer man allt jobbigt och bara njuter med honom... det är nog dom stunderna som gör att man orkar =)

Sen hann vi åka till syster en sväng.
Där fick han spela playstation-Matrix 2. Han va jätteduktig även om vi fick hjälpa honom med de mesta.
Han blir så stolt när han kommer vidare, och jag blir varm i hela kroppen när jag ser hur han växer.
Sen va de dax att åka. Då frågar syrran om han vill ha lite godis.
-Ja, på ett vilkor.
Vilket då frågar jag?
-Jo, att du köper pizza! Om du inte köper pizza, så tar jag inget godis.
Såna stunder bara bubblar jag i hela kroppen, för han förstår inte riktigt innebörden av vad det egentligen betyder.
Så vi försökte förklara att, jag köper ingen pizza, men om du inte vill ta emot godiset då såmissar ju du!
-Nej säger han bestämt, ingen pizza, inget godis =)
Men syrran stoppade ner godiset iaf.

Nu ligger han o kollar på ringaren i nottre dam.
Vi har spelat matrix och sen ska han sova,

Kommentarer
Postat av: Tisa

Jaha.. så var man utan Matrix oxå... ;)

Va gör man inte för honom..

Love you,

sweet <3

2008-11-20 @ 22:28:11
URL: http://tisa.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0