Torsdag och barnfri..

Idag har nog jag och Kevin gått varandra lite på nerverna.
Jag är fortfarande dunderförkyld, medans han börjar bli liiiite piggare.
Har man feber och hostar så har man inte så mycket energi...

Kevin däremot, har tuffat på i 190...
Han har hoppat på mig, skakat om mitt huvud för att han tycker de e kul, försökt äta min hand, som inte var så god kunde han sedan konstatera, förstört min fina dörr jag hade målat och sedan får lov att måla om, dragit fram allt som går att dra fram i köket etc....

Tillslut kom han fram till att han nog skulle åka till mommo redan idag, han brukar åka dit på Fredagar.
Så jag sa att då får han ringa och fråga själv eftersom det är Torsdag idag.
Sagt o gjort, han ringde mommo och hon sa till min glädje ja....
Så då var de dax att plocka ihop grejer.
Samma procedur som alltid, alla filmer, spel etc skulle packas ned.

Sen hoppade vi in i bilen och åkte iväg.

Kevin har för tillfället nojja på pommes med hamburgedressing och grillkrydda.
Så han bad mig stanna på grillen så han fick handla. Ja, men BARA pommes, inget annat...Nej då!!!
Sedan kommer han ut och har köpt en pommes, en cola och en cheeseburgare.
Men den va till mommo, för han hade lovat henne en...
*Suck* vad gör man inte för sin älskling...

Sen kommer vi till mommo och han blir jätte arg på mig, jag är ett pucko och han slår mig och biter mig och säger att jag glömt " dom ".
Vilka dom frågar jag.
Men ditt pucko säger han och attackerar mig, visar med krokiga fingrar: DOM....
Och jag sitter som ett frågetecken och ber honom prata, men han är bara såååå arg för att jag inte fattar, han slår mig, biter mig, skakar mig och skriker: FATTAR DU INTE???? DOOOOOOOM, och visar igen sina krokiga fingrar!!!!

Ibland så säger inte Kevin vad han menar eller vill ha, utan visar med fingrarna, armarna, pekar hmmm:ar och blir alldeles galen om man inte förstår vad han menar.
Sådan situationer uppstår varje dag, och det är verkligen jätte jobbigt när man måste gissa sig till och inte prickar rätt på en gång...
Energin bara rinner ur en och Kevin blir jätte jätte arg och slåss o kastar saker bara för att man inte förstår
Och det är klart att det är frustrerande när inte ens mamma förstår vad man vill...

Tillslut kommer det fram att det är ostbågar som han ville ha!!!
Och att jag mitt pucko inte fattade de....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0