Sopa snö!!!

Det är så underbart när det är alldeles vitt ute =)
Detta är vår första vinter i huset och idag när jag gick ut i förrådet upptäckte jag att vi inte har någon snöskyffel!!!!
Jahapp...hur ska man då få bort all snö från gången?
Jag tog min sopkvast och satte igång och sopa bort flera decimeter snö...

Då kommer kevin och säger: Jag äääääälskar snö...lägger sig ner och gör en snöängel.
Och jag svarar att det gör jag med =)
Men varför tar du bort snön då? Och står och tittar undrande på mig...
Jag förklarar att vi måste kunna gå där, men han visar att det minsann går att gå ändå.
Och han har ju så rätt. Man dör ju inte av att pulsa lite i snön...

Har kommit på mig själv flera gånger att bli så facsinerad av hans svar ibland.
Barn med autism behöver ju väldigt detaljerad information och beskrivningar, man måste vara övertydlig.
För nån månad sedan skulle han åka till sin mormor efter skolan som bor i en lägenhet.
Hans fröken frågar honom: Bor mommo i hus eller lägenhet?
Han tittar på henne som om hon var helt bakom och säger: Både och såklart!!!
Och vi skrattade och sa, mommo bor i lägenhet =)
Nej sa han, hon bor i båda.
Och det är ju sant, hon bor i en lägenhet som finns i ett hus!!!

Kommentarer
Postat av: marika

Ja han har ju så rätt! :D

2008-11-25 @ 08:28:40
URL: http://mapal.blogg.se/
Postat av: Tisa

Heelt riktigt, varför tar man bort något man tycker om?

Han är så klok den lille rackaren.. =)

Love & sånt // Sis

2008-11-25 @ 08:59:46
URL: http://tisa.bloggproffs.se
Postat av: Tisa

Heelt riktigt. Han är klok den lille rackaren =)



Love & sånt // Sis

2008-11-25 @ 09:01:29
URL: http://tisa.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0