Snögubbe =))

Det är perfekt snö ute att göra snögubbar.
Kevin var inte svårövertalig att följa med ut =)
Vi började rulla o rulla o rulla... sen var vi in en sväng, då ringde min kära kusin (som för övrigt är mer som en bästa vän) och sa att hon och barnen skulle komma förbi en snabbis.
Så de va bara på me paltorna igen o gå ut.
Vi fortsatte med vår lilla snögubbe, sen kom dom så jag stod o prata med K, och ungarna hade snöbollskrig.

Efter en stund så åkte dom och jag o Kevin fortsatte med våran snögubbe.
När vi rullat 3 bollar så sprang Kevin in o hämta en keps, och jag tog fram en halsduk =)
Sen var de ju dax för ögon, då tog vi 2 blad och satte i 2 hål, sen blev de lite problem med munnen.
Kevin ville ju att det skulle se ut som en riktig mun, men det är ju lite svårt att få det se helt äkta ut, men han nöjde sig iaf med en barrkvist =)
2 st grenar fick bli armar, det tyckte kevin var roligt...
Sen frågade han om man kunde ta in snögubben, men jag förklarade för honom att då smälter han ju..
De va inte så bra, så han fick stå kvar där ute.

Sen va de dax att gå in, för jag hade ingen mössa så jag fick ont i öronen =(

Väl inne igen tände vi en brasa i kaminen för att de skulle bli sådär mysigt varmt =)

Kommentarer
Postat av: Marika

Låter jätte mysigt med snögubben! Inga kort på den vackre? :)

Men du.. Hur gammal är du egentligen som inte vet bättre att man ska ha mössa på sig för att inte få ont öronen! :P kram

2008-11-26 @ 09:33:59
URL: http://mapal.blogg.se/
Postat av: Jess

Gumman... Du är en alldeles, alldeles UNDERBAR person! Jag beundrar dig!! Kramar J

2008-11-26 @ 10:47:14
URL: http://cooljess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0