1:a Advent

Både jag och Kevin fullkomligt ääääälskar julen.
Man får pynta med glitter och lampor och tomtar =)
Så idag var naturligtvis en underbar dag för oss.

Förutom några små missförstånd så har det varit en bra dag.
Vi har bytt gardiner, satt upp julstjärnor, ljusstakar, tomtar, glitter, röda kulor, mera lampor...

Kevin älskar tomtar, det ska gärna stå en tomte på varje liten yta som det går att ställa en på.
Man får hejda honom lite. Han tänkte ta alla våra tomtar och ställa dom på matbordet, för det fanns ju så mycket plats där.
Jag förklarade för honom att om alla tomtar skulle stå där så har vi ingenstans att sitta och äta.
Han tyckte först att dom kunde äta med oss, men när jag visade honom hur trångt det skulle bli gick han med på att sprida ut dem lite.

Han hjälper oftast bara till i början, kollar läget lite.
Sen springer han omkring med allt glitter, leker kanon med dom röda kulorna, för det är ju precis såna han har letat efter.
Tomtarna ska ställas upp på rad, om och om igen. De ska flyttas på dem och ställas tillbaks.
Så det krävs att man har tålamod och att man har all tid i världen när man ska pynta.

Tyvärr så hann vi inte baka lussebullar idag =(
Och inte pepparkakshus heller =((
Men förhoppningen är att vi ska hitta tid till att göra det i veckan.

Kevin har en massa pokémon bilder.
Han brukar sitta och plocka med dom, in och ut ur plastfickorna, om och om igen.

Min kusins ena son har några bilder som Kevin tyckte va lite häftiga och som han ville ha.
Först tänkte han ta dom, men vi pratade och jag förklarade att man inte bara får ta, utan att han måste fråga om han vill byta kort med honom. Kevin sa då att, men jag har ju inte dom här korten!
Åter igen fick vi förklara att tänk om Z skulle ta dina kort...då började han tänka och så sa jag att vi skulle prata med Z och se om han kunde tänka sig att byta.

Det tyckte Kevin var en bra idé.
Dessvärre var inte Z hemma just den här dagen.
Och i Kevins värld finns inte sen, senare, vänta etc. så det blev lite komplicerat att få honom att förstå att vi skulle prata med Z senare. Tillslut fick vi iaf honom på andra tankar och åkte hem.

Nu är han dock besatt av att han ska byta kort med Z, trots att han sagt ett flertal gånger att han nog inte vill byta bort dom.
Men Kevin kämpar på, han ringer varje dag och nu har Z gått med på att iaf titta vad Kevin har för bilder.


Kommentarer
Postat av: katja

skrattar och skrattar.....ja de e våra grabbar de =)

2008-12-01 @ 11:22:22
Postat av: Tisa

Så underbara dom är killarna, puss till dom =)

Kev blir nog en lika bra säljare som moster sin,höhöhö, bara att tjata tills dom går me på det! ;)

haha, snacka om att trötta ut Z, stackarn, snart känner han sig "tvungen" att byta... ;)

2008-12-01 @ 16:33:06
URL: http://tisa.bloggproffs.se
Postat av: Tisa

Sa jag att jag fick en underbar bild framför mig när ni försöker äta middag i ett hav av tomtar..?

skrattar

2008-12-01 @ 16:34:51
URL: http://tisa.bloggproffs.se
Postat av: Zandra

Jo, det var nog ungefär så som din bild i huvet va ska du se...hihihi

2008-12-01 @ 17:10:29
Postat av: Babbidesign - [Design & Foto]

Hej! Om intresse finns för ny design till din blogg är du välkommen till min sida!

2008-12-01 @ 17:14:41
URL: http://babbidesign.blogg.se/
Postat av: Marika

Haha kul det där med tomtarna.. klart dom ska vara med vid bordet när ni äter! ;P



Det gick bra på MVC och lillhjärtat slog på för fullt! Så häftigt! allt annat såg också bra ut.

Skönt!

Ja det är guld värt att ha vänner runt omkring sig som är hemma OCH mammalediga! :) Mycket fika blir det :P

kramar till er

2008-12-01 @ 18:33:51
URL: http://mapal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0