Pepparkakor & pepparkakshus =)

Idag vaknade jag och Kevin ungefär samtidigt.
Vi gick upp och gjorde våra rutiner: Sitta i soffan med täcke o vakna till.
Fundera en halvtimme på vad kevin skulle äta för frukost.
Fortsätta sitta under täcket och ta morgon medicinen.
Packa skolväskan, busa medans man tar på sig kläderna.
Leka tandläkare vid tandborstning etc.

När Jag lämnat Kevin i skolan åkte jag hem och bara satte mig i soffan och gjorde absolut ingenting =)
Det är sååå underbart.
Helt tyst, jag är alldeles själv...

Sen var de dags att åka hem till K.
Jag skulle köra henne till tandis och sedan hämta henne.

Vi fikade lite, kollade såpa på tv och sen var de dax att åka.
När jag lämpat av henne var de dax att hämta lilleman.

Skoldagen hade gått jättebra.
Första halvan går alltid lite bättre än andra halvan.

När vi hoppade in i bilen så kom vi överens om att efter vi kört hem K så skulle vi åka och handla lite.
När vi kom till tandis hade hon inte ens fått komma in...
Men vi väntade..
.Kevin tycker det är jättespännande, så han stod och tittade i dörren där K låg och sov med öppen mun och miljoner grejer i munnen...
Sedan läste vi tidningar, böcker och mera tidningar.
Vi bokade även en tid till Kevin för undersökning.

Sen va hon klar.

När vi hade lämnat K skulle vi handla, samma procedur som alltid.
Förklara att vi bara ska handla dittan o dattan och inte mer...
Men som vanligt så blev de samma procedur med att vilja handla heeeeeeeeeeela affären.
Förklara, förklara förklara, men med så få ord som möjligt för att det inte ska bli missförstånd...

Väl hemma var det bara att sätta igång med baket =)

I Kevins värld finns inget vänta, inget snart...
Så fram med allt och allt ska göras samtidigt, det är hektiskt...
Man får bita sig i tungan, ta 3 djupa andetag, räkna till tio och ta det så lugnt som de bara går.

Efter c:a 4 timmars bak var vi klara med pepparkakor och pepparkakshus.
Huset är dekorerat med nonstop, gelehallon, ahlgrens bilar, och hallon & lakritsbåtar.
Och massor med glasyr =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0