.

                                                  snö

Shit va jag blev deppad när jag vaknade imorse o kollade ut!!!
Jag längtar verkligen till våren så jag kan börja fixa iordning ute...
Men, nej, då har det snöat såååååå mycket att de e vinter igen =(
Jag vill ha vår nu!!!

Idag vaknade inte Kevin förens efter 10...
Han har en mycket trött period och orkar inte göra så mycket.
Det som är jobbigt när han mår såhär, är att alla tror att: " Men aktivera honom så han kommer igång!!! "
Men så är det inte riktigt!!!
När Kevin mår bra så håller han igång i 480 HELA TIDEN!!!!
När han är så trött och mår så dåligt att han inte ens orkar äta pizza eller gå på bio, ja, då mår han inte bra.
Det spelar ingen roll hur man än försöker få igång honom...de går inte!!!
Tro mig, vi har försökt i X antal år...

Nu har han ändå hållt sig bra länge, förut va han såhär från innan jul ända fram till påsk.
Han va blek, mörk under ögonen, spinkig, åt knappt, fick näringsersättning...
Så det som är nu är en fröjd egentligen.

Men sen är det ju så att när man väl smakat på att han mår lite bättre, så känns en sån här grej som ett sådant bakslag och allt känns 100ggr värre...
Men egentligen så är det ju inte värre, utan mycket mycket bättre...
Det är redan Mars, och först nu har han blivit så trött och hängig som han brukar vara i runt ett halvår =)

Det gäller verkligen att plocka fram det positiva i alla situationer.
Visst, det är jätte jobbigt, det gör ont i mig när jag ser mitt hjärta alldeles blek o glåmig...
Men han fick ju vara med hela julen, hela nyår.
Han va pigg och mådde bra på sin 13-års dag =))

Det är första gången sedan han blev sjuk som han varit pigg såhär länge.
Och jag njuter varje sekund.



Men ända sen i söndags har han varit mycket aggressiv mot mig.
Han sparkar, slår, biter kastar saker etc.
Idag var jag tvungen att åka hemifrån så Joon fick vara själv med honom.

Han sparkade mig ett flertal gånger i magen, skulle köra in en pinne i magen etc...
Så det va lugnast att jag åkte.

Sen på em när jag kom hem skulle vi köra Joon till bussen så han slapp pulsa i detta snöoväder.
Då blev Kevin helt     #"2@£}¤GGRR*!?&
Han skulle inte åka, jag skulle hålla käften etc.
Inte ens Joon ville han lyssna på.
Jag tog tag i honom och klädde på honom medans han sparkade, slog, försökte bitas, men jag gav mig inte.
Fick ut honom i hallen och med Joons hjälp klädde jag på honom.

Så tillslut kunde vi åka.

Efter att vi hade släppt av Joon vid bussen lugnade han ner sig en smula.
Jag började skoja lite och tillslut kunde han inte låta bli att le.

Sen handlade vi, det gick över förväntan bra.
Förberedde honom som vanligt innan vi gick in i affären på att vi bara skulle handla mat.
De blev lite frågor, men han nöjde sig när jag frågade om han kom ihåg vår deal.

Just nu e han ute och har snöbollskrig med en av sina kompisar, J som bor här på gatan.

Puss o kram.
Loveýa all......



                                          logo

Kommentarer
Postat av: Marika

Ja det är inte lätt när ett barn får sånna utbrott.. Men som du säger att du inte ger dig. Är nog det enda rätta. Har många gånger tänkt här hemma att J kommer att växa o bli tonåring en vacker dag.. HUR kommer det att vara då med allt?? Utbrott, humör osv. Han kommer ju att växa i både längd och bredd fast han kommer att vara yngre i sinnet. Svårt!

Hoppas allt är bra annars.

PS: Ni sthlmare måste oxå få känna på lite snö..... hihi

2009-03-11 @ 22:51:57
URL: http://mapal.blogg.se/
Postat av: Tisa

Du vet att jag älskar er <3

2009-03-14 @ 00:51:51
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0