Fredag =)

Ja, nu e de fredag igen =)
Kevins Pizzadag.

Direkt när han vaknade imorse vid 08:30 kom han & frågade när jag kunde åka och köpa pizza...
Ja, när Joon kommer sa jag...

Klockan blev 10 och Joon kom, jag satt och drack mitt morgonkaffe.
Sen va de liksom bara att bege sig iväg.
Dock så hade jag en del andra ärenden och förklarade detta för Kevin.
Så jag fick berätta i detalj vad jag skulle göra.

Veckan har varit som en berg & dalbana...
Det började ju ganska bra, Kevins hemundervisning kom igång bättre än förväntat.
Både jag och fröken och Joon blev glatt överraskade över hur bra det gick.
Igår Torsdag så gick det dock inte så bra.
Kevin har ju haft några dagar nu då han har haft mycket anfall och sovit mycke =(
Och det påverkar såklart hans humör, hans koncentrationsförmåga som han även i piggare tillstånd har svårt med.
Så på Torsdagen så blev lektionen inte alls bra och dom fick avbryta efter bara en kvart.

Y gick tillbaka till skolan och Kevin slocknade, helt utmattad.

Men idag e de liiiite bättre.
När jag kom hem med pizzan så sov han.
De visste jag redan att han skulle göra eftersom han ringde mig när jag va på pizzerian.
Då va han så trött att jag knappt hörde vad han sa.

Kevin pratar ganska otydligt, men när han blir trött så e de ibland extremt svårt att höra vad han säger...
Nästan så man skulle tro att han svept en flaska whisky...
Därför förstod jag att han va påväg att somna.

Jag väckte honom när jag kom hem, han va vrålhungrig.
På fredagar e de jättesvårt att få Kevin att äta ngt överhuvudtaget eftersom de e pizzadag.
Han håller sig tills han får sin pizza, så det gäller att handla den så tidigt som möjligt....

Idag är det även Mommodag, så i eftermiddag ska han åka hem till mommo sin.
Så nu har han gått in i sitt rum för att packa ner de han ska ha med sig.
Det brukar oftast bli en STOR papperskasse med filmer, även om han bara tittar på kanske 3 av dem, så ska han ändå ha med dom.
Han har sin lilla ritual, så när han kommer hem så tar han in påsen i köket, tar ut alla filmer och radar upp dom på golvet och sorterar.
Flyttar dem fram och tillbaks ställer på hög, radar upp igen, ändra ordning etc.
Sedan går han in i mommos sovrum och sätter på ett spel...

Nu kom han här precis och säger att det är jätte stökigt, det betyder att han har städat.
Så jag ska gå in så han får visa mig.

Ha en underbar helg allihopa



läppar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0